Bliv frivillig samarit

Vi har travlt og søger frivillige, der kunne tænke sig at blive samarit.

Vi holder til i Skive men mangler også folk fra Viborg og Mors området.

Hvad kræves der

Du skal være over 18 år, være psykisk og fysisk velfunderet, have lysten og den fornødne tid samt en ren børneattest
Sundhedsfaglig baggrund er ikke et krav - vi sørger for uddannelse

Vore kurser, der foregår i Svendborg, er selvfølgelig uden omkostninger for dig.

Hvor lang tid tager det?

Engagement tager tid. En vagt kan vare fra få timer til hele weekender. Udover dine samaritervagter træner du med andre samaritter fra din gruppe, så du hele tiden er opdateret og kan yde dit bedste.

Hvad får jeg ud af det?

Du arbejder frivillig og ulønnet i Røde Kors, men vi sørger for en solid, gratis  samariteruddannelse og et stærkt socialt netværk - samtidig med du oplever glæden ved at hjælpe andre.

Hvad skal jeg lave

Sammen med 600 andre samaritter yder du førstehjælp til arrangementer over hele landet.

Som samarit har du vagter ved fx. sportsstævner, koncerter, festivaler og firmaarrangementer. Her sørger du for en hurtig og grundig førstehjælpsindsats sammen med dine kollegaer, hvis ulykken skulle ske. Du behandler alt, hvad enten det drejer sig om plaster på et sår, forbinding af en forstuvet ankel eller brug af hjertestarter ved hjertestop.

Du hjælper mennesker, der har brug for dine kompetencer og medmenneskelighed og du er med din indsats medvirkende til at afhjælpe skader og redde liv.